Ateliers 30 september 7.14 en 28 oktober
B.C.Epker Houtsnede
Er wordt gefocust op de techniek alsook op de inhoud en het tot stand komen van het beeld. Elke les moet worden meegenomen een veelheid aan materialen dat kan dienen als uitgangspunt. Vanuit de meegebrachte overdaad stort men zich in het beeld, Uit de val wordt een helder beeld/statement gedestilleerd. Door al het overbodige weg te gutsen wordt de vondst op een voetstuk geplaatst.
Aan de orde komen in volgorde
-lijn/vlak georiënteerde houtsnede,
-kleurenhoutsnede ( reductie techniek )
-kleurenhoutsnede ( verschillende platen )
Bekijk het werk van B.C.Epker
Bij deelname is aanschaf van een houtguts ( € 7.50 ) noodzakelijk naast papier etc.
Maximaal 15 studenten
Madeline Maus. Tekenen en het onderbewustzijn
Madeline Maus is opgeleid aan de Rietveld Academie en het Sandberginstituut. Zij maakt installaties, wandvullende tekeningen en de laatste jaren kleine olieverfschilderijen. Ze onderzoekt de samenhang tussen eigen werk ( dat autonoom in de intimiteit van het atelier is onstaan ) en de context van kunst
Sinds 2005 heeft ze een praktijk als analytisch tekentherapeut en is vebonden als docent aan de opleiding analytische tekentherapie. Gaf eerder les op de AKI, de Rietveld Academie en de De Kooning Academie.
Wat komt er aan bod? In ieder geval de Thought Forms ( 1901 ) van Besant en Leadbetter. Een belangrijke inspiratiebron voor Kandinsky en feitelijk het begin van de abstractie in de moderne kunst en de surrealisten die tekeningen gebruikten als een vorm van communicatie. Denk aan de cadavre exquis, waarbij het opheffen van de identiteit van de kunstenaar centraal kwam te staan. Het esthetische aspect verdwijnt naar de achtergrond en de handeling, het maken van de tekening wordt belangrijk.
Maximaal 20 studenten
Marcel van der Drift. Digidicht
Marcel van der Drift studeerde audiovisuele vormgeving aan de Willem de Koning Academie ( Rotterdam ), gevolgd door het Sandberg Instituut ( Amsterdam ).
De afgelopen 10 jaar combineert hij poëzie, animatie en programmering. Om de samenwerking tussen dichters en ontwerpers te stimuleren ontwikkelde hij Digidicht in opdracht van het Fonds voor de Letteren en het Fonds BKVK.
In zijn atelier vertelt hij over Internetpoëzie en begeleidt hij studenten van de AKI in het maken internetpoëzie, naar aanleiding van enkele gedichten. Deze zijn voor de gelegenheid beschikbaar gesteld door professionele dichters die zijn aangesloten bij Digidicht. Aan het eind van het atelier zal een van de dichters aanwezig zijn om het resultaat te bekijken en hun kijk op Internetpoëzie te geven.
Ga naar Digidicht.
Maximaal 20 studenten
Walter Langelaar. 3D molding
Opgeleid aan de AKI. Zijn interesse gaat uit naar open source game software, zowel A.I. als neurale netqwerken en "vreemde loops "tussen virtule en fysieke werkelijkheden. In zijn werk gebruikt hij diverse media; computerspellen, gekraakte electronica, software, video installatie en performance.
In het atelier gaat Walter met een groep studenten aan het werk met bovenstaande ingredienten als uitgangspunt.
Kijk ook op zijn website
Maximaal 15 studenten
Martin Reints. schrijfatelier
Martin Reints is dichter en essayist. Zijn poeziedebuut, waar ze komt, daar is ze, verscheen in 1981. Zijn tweede bundel Lichaam en ziel (19992) werd bekroond met de Herman Gorter prijs. Voor de essaybundel Nacht- en dagwerk uit 1998 kreeg hij de J. Greshoof prijs. Tussen de gebeurtenissen ( 2000 ), zijn derde dichtbundel werd genomineerd voor de VSB poezieprijs, evenals zijn meest recente publicatie, Ballade van de winstwaarschuwing, ( 2005 ).
Martin Reints schrijft/publiceert zowel in de nederlandse als de duitse taal.
Kijk ook op roodkoper
Maximaal 20 studenten
AANMELDEN
De inschrijving voor AKIWOENSDAGATELIERS verloopt via de ArtEZ leeromgeving Kies daar inloggen( knop rechtboven in je scherm), met je ArtEZ gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar Fine Art Enschede. Daarna wijst het zichzelf
Inschrijving kan pas vanaf donderdagochtend 9.00 uur Plaatsing gaat op volgorde van inschrijving.
30 sep 2009
Abonneren op:
Posts (Atom)